Politik for refundering og returnerede varer
Returret:
Handel Erhverv:
Returret kun gældende såfremt det på forhånd er aftalt. BonBazaren modtager kun returpakker såfremt der er påført retur nummer der kan rekvireres hos kundeservice på telefon 36 34 13 14
Handel Privat (forbruger):
Som privatperson har du 14 dages fortrydelsesret med udløb 14 dage efter den dag, du modtager varerne. Hvis du har fortrudt dit køb skal du give os besked på telefon 36 34 13 14 eller email: salg@bonbazaren.dk. Som privatperson hæfter du for forringelse af varens værdi, hvis denne skyldes anden håndtering, end nødvendigt for at kontrollere varens art, egenskaber og funktionsmåde. Hvis varen er taget i brug, skønner vi at varen er brugt, og du vil således kun få en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængigt af den brugte vares handelsmæssige værdi.
Vigtigt:
BonBazaren modtager kun returpakker såfremt der er påført et RMA nummer der kan rekvireres hos kundeservice på telefon 36 34 13 14
Retur pakker skal emballeres forsvarligt. Kunden afholder selv omkostninger til returnering af varer.
Reklamationsret:
Reklamationsret for erhvervs handel (B2B handel)
BonBazaren yder 12 mdr. reklamationsret mod fejl og mangler på kasseapparater og lignende varigt udstyr. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. BonBazaren afgiver ikke selvstændig garanti for de bestilte varer, og køber opnår kun de garantier, som producenten udsteder over for køber.
Der ydes ingen garanti på fejl der er opstået i software som følge af virus, spyware, slettede filer, manglende installering af opdateringer til styresystem, brugerfejl og ustabilitet forårsaget af installerede programmer. Garantien og reklamationsretten dækker heller ikke fejl forårsaget af egen installation af hardware. Der ydes ingen garanti for tab af data i forbindelse med reparation.
Reklamationsret for privatpersoner (forbrugere)
Købelovens mangelregler kan finde anvendelse. Som forbruger har du i overensstemmelse med købelovens regler 24 måneders reklamationsret på varer. Det betyder, at du kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængigt af situationen. Det kræver, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke skyldes fejlagtig brug eller anden skadeforvoldende adfærd.
Varer med begrænset levetid har begrænset reklamationstid svarende til den sædvanlige levetid for den pågældende vare. Dog aldrig længere end 24 måneder.
Såfremt du opdager en fejl eller mangel ved en vare, skal du (forbrugeren) snarest muligt og inden for rimelig tid kontakte BonBazaren og forklare, hvori fejl eller mangel består. En reklamation foretaget inden for 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er altid rettidig.
Ved fejl på varer eller udstyr kontaktes BonBazaren. Udstyret skal efterfølgende sendes til BonBazaren med en udførlig fejlbeskrivelse.